piątek, 21 października 2011

Poradnik do Paladyna

Autorem artykułu jest Ireneusz Andrzejczyk


Przedstawiam uniwersalny poradnik dla graczy grajacych w Tibie profesją Paladyna. Jestem w trakcie jego budowy dlatego wstawiam dziś jego pierwszą część. Mam nadzieje, że sie wam spodoba...

Paladyn - święty wojownik, połączenie kapłana i rycerza. Jak wszyscy wiedzą w Tibii paladyn odbiega znacznie od tego schematu, w ostatniej aktualizacji starano się naprawić ten błąd dodając mu magię światła. Stał się on mało honorowym wojownikiem, walczącym z dystansu oraz całkiem biegle posługującym sie rozmaitymi czarami i rodzajami amunicji. Jego przyzwoita ilość punktów wytrzymałości pozwala wytrwać w starciu z potężnymi przeciwnikami. W przeciwieństwie do kruchego maga czy druida, może sobie pozwolić na trochę szaleństwa w pierwszych szeregach atakujących armii lub z przyzwoitym shieldingiem jako bloker niektórych potworów podczas polowań. Paladyn posiada równocześnie całkiem przyzwoitą ilość many, oraz magiczną biegłość pozwalającą mu używać części run. Paladyn awansując z poziomu na poziom dostaje dodatkowe 10 punktów życia, 15 punktów many oraz 20 punktów udźwigu.

1. Rookgaard.

Wyspa nowych to dobre miejsce do nauczenia się podstaw gry w Tibię. Fatalną pomyłką jest trenowanie na rooku dista, gdyż cały ten nabity skill odrobimy na Mainladzie w kilka minut. Należy skupić się, na jak najszybszym osiągnięciu 4200 punktów doświadczenia i opuszczeniu wyspy newbie. W tym celu bijemy większe ilości słabszych potworów, unikamy pojedynczych respawnów minotaurów, rotwormów itp. Posiadając pacc możemy masowo tłuc wilki. Biegając pomiędzy 3 "legowiskami" wilków natkniemy się również na całkiem pokaźne respy węży i pająków, oraz szkieletów pod ziemią. Bez pacca zabawa jest znacznie trudniejsza, jako iż na facc area jest znacznie więcej ludzi chętnych do zawłaszczenia sobie trochę doświadczenia na własność. Można tutaj poruszać się po jaskini wszelkiego trujących potworów (bug, spider, poison spider) w zachodniej części wyspy. Desperaci mogą próbować szczęścia w jaskini niedźwiedzi we wschodniej części. Dobrym sposobem expowania bez posiadana premium account jest też metodyczne bieganie po całej dostępnej nam części wyspy, zaglądanie w każdą dziurę i wybijanie wszystkiego co sie rusza, dobrą alternatywą są również bagna na północny zachód od miasta gdzie znajdziemy pokaźne respy węży. To by było tyle jeśli chodzi o Rookgaard. Pamiętajcie - przez cały czas pobytu na Rooku bądźcie w 100% skupieni na dążeniu do jak najszybszego opuszczenia go! Jeżeli zaczynacie grać od 0 na danym świecie warto jest nie pomijać samouczka ponieważ możemy od razu uzyskać 2 lvl oraz linę i łopatę- co pozwoli zaoszczędzić nam gotówki na właściwym kontynencie.


2. Mainland – tu zaczyna sie nasz prawdziwa przygoda.

Osiągając upragniony 8 poziom, mozemy już porozmawiać z The Oracle. Wypowiedzając wiekopomne słowo „YES!” wyślą nas na Island of Destiny - wyspę przeznaczenia, gdzie zdobędziemy pierwsze informacje o wybranej postaci [w tym wypadku paladynie] oraz pierwszy ekwipunek dostosowany do profesji którą zamierzamy grać. Po porazmawianiu z NPC w guildi paladynów, zostajemy nim mianowani oraz zyskujemy dostęp do pokoju z ekwipunkiem. Po tym udajemy się do statku, znajdującego się na północy wyspy i rozmawiamy z kapitanem prosząc o przewiezienie na Mainland, do jednego z czterech miast - Thais, Venore, Ab'Dendriel lub Carlin.
Od czego powinniśmy zacząć po wyjściu na main?
Jako miasto początkowe polecam Thais, w okolicy tej metropolii znajdziemy ciekawe expowiska.
Pierwszą sprawą po opuszczeniu statku jest droga do depozytu. Możemy poprosić przewodnika miejskiego aby pomógł przedostać się naszej postaci do tego ważnego punktu w mieście! Tam odłóżmy mniej potrzebne przedmioty takie jak robaki i wędkę i udajmy się na 'zwiedzanie' okolicy. Celem tej wycieczki będzie zebranie trochę złota np. na Trollach pod miastem - na północy od miasta, są duże jaskinie trolli, w Ab'dendriel do dyspozycji mamy na 8 poziomie także trolle, wystarczy zapytać innych graczy o drogę i kupić odpowiedni klucz za 50gp do bram jaskiń.

W Carlin także znajdziemy trolle - w starej krypcie na wschód od miasta, do której też potrzebny będzie klucz. Gdy już znaleźliśmy odpowiednie miejsce to zaczynamy zdobywanie doświadczenia. Dlaczego na trollach? Ponieważ właśnie na nich na początku będzie nam się najlepiej expić - wyrzucają pieniądze [nawet 14gp], speary [włócznie] oraz jedzenie. Podczas expienia na trollach ćwiczymy także skille distance fighting używając do walki włóczni, oraz shielding, broniąc się przed obrażeniami napastnika. Tak właśnie możemy wbić około 14 poziom, zebrać 2-3 tysięce gp i podwyższyć umiejętności walki do skilli około 40/30.

Po zebraniu odpowiedniej ilości pieniędzy robimy zakupy! Pisząc na kanale TRADE szukamy osób które będą skłonne sprzedać nam nastepujący ekwipunek: Belted Cape [max. 800gp], Dwarven shield - 200gp, Brass/Plate legs - 300gp oraz Soldier helmet za +- 100gp. Takim oto sposobem mamy już podstawowe wyposażenie za +- 1,5k i możemy brać się za dalsze expienie. Ale przed tym, na 11 poziomie musimy kupić kilka zaklęć: Exura [Light Healing] za 200gp oraz Exana Pox [Heal poison] za 300gp. Teraz, po kupieniu kilku potionów już napewno możemy wyruszać mając w ręce włócznie oraz w drugiej, nowo zakupioną tarczę. Kierujemy się, mając już 15 poziom doświadczenia i skille 45/30 do miejsc gdzie można spotkać cyklopy. Te gruboskórne kreatury posłużą nam do expienia nawet do 20 poziomu, oczywiście urozmaicając sobie nudny exp wypadem do kopalni Dwarfów i jaskiń Ghouli nieopodal Thais. Wszystkie potwory staramy się bić z dystansu, aby otrzymywane obrażenia były minimalne. Skoro mamy już 20 poziom, około 15k w banku i skille 50/40 to można powiedzieć że dobrze nam idzie!

Chcąc zainwestować posiadane pieniądze kupujemy Dragon Shield za 3,5k oraz Dark Helmet za 600gp. Możemy też zrobić jeden z ważniejszych Questów dla graczy z 20 poziomem - Desert Questa! Nagrodą jest 10 tysięcy gp [10k] oraz Ring of Healing, który uleczy nas przez osiem minut w trakcie działania. Dostajemy także kilka innych rzeczy, ale o mniejszej wartości. Od teraz mamy wiele możliwości. Albo idziemy skillować, albo expimy dalej czekając aż skille same się wzmocnią. Jeżeli wybraliśmy pierwszą drogę, to zapraszam do przeczytania punktu 4 tego poradnika. Jeżeli jednak chcemy expić dalej, idziemy do kopalni Dwarfów robiąc 'lootbagi' i przenosząc do miast, gdzie następnie przedmioty te zostaną sprzedane.

Mając już około 25 poziom kupujemy zaklęcie Exura Gran [Intense Healing] które uleczy nas w potrzebie. Teraz mamy znowu do dyspozycji kilka lokacji w celu zdobywania doświadczenia, są to Amazon Camp, Elf Fortress, Beholdery, Dwarfy Soldiery w kopalniach, Cyklopy w Mount Sternum, Demon Skeletony na Ghost Landzie lub wszelkie rodzaje Minotaurów w Mintwallin. Gdy nasza postać ma już 35 poziom, kupujemy kolejne zaklecie leczące Exura San [Divine Healing] co pozwoli nam na dużo lepsze expienie w bardziej niebezpiecznych miejscach - tak jak przedzamcze Orc fortress. Gdy nasz paladyn ma już około 12-13 magic level to nie jest źle. Expiąc tak dobijamy 45 poziom i możemy już używać dość dobrej kuszy dostępnej od tego poziomu - Modified Crossbow. Mamy wiele możliwości na expienie, dobrym rozwiązaniem będą Giant Spidery na Plains of Havoc, Zielone smoki, Wyverny a nawet Dragon Lordy, uważając oczywiście na jego Falę Ognia. Pamiętajcie, w walce ze smokiem zawsze staramy się stać na ukos, nakłaniać smoka do manewrowania między przeszkodami i unikać jego fali która w połączeniu z Wielką Kulą może zadać prawie śmiertelne combo. I tak dobijamy 50 poziom.

Obecnie, mając około 150k, skille 70/50 oraz 14-15 poziom magiczny mamy doskonałą okazję do kupienia konta premium. Daje to bardzo wiele możliwości rozwoju postaci do dużo wyższego poziomu. Gdy jeszcze nie chcemy kupować PACC'a to możemy poczekać nawet do 70 levela. Expić przecież możemy na POH, Venore Dragon Lair oraz całym Orc Fortress. Zyski jakie będziemy znosić z tych expowisk będą różne - czasem mało co uda nam się zdobyć, ale są także chwile euforii gdy wypadnie nam Dragon Scale Mail. I po momencie osiągnięcia 70-75 poziomu już powinniśmy pomyśleć o koncie premium. Gdy mamy premium można expić na rzadko zajętych expowiskach Drefii. Tam właśnie będziemy częstymi gośćmi. Dobre jest to miejsce dla graczy od 50 poziomu, gdy możemy już używać zaklęcia Divine Caldera - "Exevo mas san". Poźniej, na 60 poziomie można expić na Nargor - wielka wyspa pełna piratów to bardzo dobre miejsce. Gdyby piraci nam się znudzili, to dobrym wyjściem jest expienie na Edron. Bog Rider'y oraz Hero to podstawowe potwory dla doświadczonego paladyna. A od 80 poziomu, kiedy to w walce używamy Assassin Stars zaczynają się hunty na Frost Dragons - na lodowej wyspie Okolnir.

I w ten sposób, przeplatając expienie na Lodowcu Okolnir z expieniem na Wyrm'ach [żmijach], a nawet w grupie na Demonach mamy zwiekszoną szansę zdobycia upragnionego 100 poziomu!
Kolejna część mojego kultowego poradnika do gry w Tibie dla paladyna. Mam nadzieje że sie wam spodoba i w najbliższej przyszołsci dodam kolejne części mojego poradnika.
Zdobywanie doświadczenia:

Miejsca do polowań dla doświadczonych paladynów:

Vandura Mountain - Wyrmy.
Potwory, z jakimi przyjdzie zmierzyć się nam na tej górze są wymagającymi przeciwnikami. Energy Elemental jak i zarówno Wyrm, atakują żywiołem energii. Trzeba tu uważać gdyż w większych grupach mogą zadać śmiertelne combo. Przydatne więc będzie założenie specjalnego amuletu - np. Strange Talisman,. Do tego miejsca została dostosowana specjalna taktyka:
od 80lvl: Assassin Stars + Soft Boots - uciekanie przed potworami, "ciągnięcie" za sobą maksymalnie dwóch kreatur.od 120lvl: Arbalest + Power Bolty - bieganie i bicie Wyrmów, wspomagając się czarem "Exori San"od 130lvl: Royal Crossbow + Power Bolty - podobnie jak poprzednio, należy biegać i atakować maksymalnie 3 potwory.
Przedmioty, które możemy tu zdobyć to:
Wyrm Scale
Hibiscus Dress
Wand of Draconia
Wand of Starstorm
Focus Cape
Dragonbone Staff
Composite Hornbow

Sea Serpent Cave:
Miejsce polowań przede wszystkim wysoko rozwiniętych Knightów [Sea Serpenty są podatne na obrażenia fizyczne]. Jaskinie te staną przed nami otworem po wykonaniu Questu "Hunt for the Sea Serpent" u lokalnego Kapitana. Jest to miejsce, gdzie za pomocą Assassin Starów można zapewnić sobie rewelacyjne a przy tym obfite w drogocenne rzeczy zdobywanie doświadczenia

Najlepszą taktyką na exp w tych jaskiniach jest wzięcie sporego zapasu Assassin Starów oraz Soft Bootsów i szybkie uporanie się z potworami w poszczególnych jaskiniach [Caveach]. W każdej dziurze mają swój respawn 2-3 Sea Serpenty.

Przedmioty, które możemy tu zdobyć:
Sea Serpent Scale
Serpent Sword
Spirit Cloak
Glacier Amulet
Focus Cape
Leviathan's Amulet
Crystalline Armor


Darashia Dragon Lair:

Siedlisko Smoków znajdujące się niedaleko miasta Darashia. Z powodu dużej liczby znajdujących się tam smoków, miejsce to często jest zajęte przez innych graczy. Respawn swój mają tu takie potwory jak Dragon Hatchling, Dragon oraz Dragon Lord. Miejsce to posiada 3 poziomy. Na samym dole znajduje się siedlisko 4 Dragon Lordów.

Najlepsza taktyką do zdobywania tam doświadczenia to Arbalest i Power Bolty. Przydać się mogą także Soft Boots.

Łupy, które możemy zdobyć zabijając tamtejsze potwory to:
Green Dragon Scale/Green Dragon Leather - Red Dragon Scale/Red Dragon Leather
Golden Mug
Strange Helmet
Dragon Hammer
Wand of Inferno
Dragonbone Staff
Dragon Shield
Tower Shield
Dragon Slayer
Royal Helmet
Dragon Scale Mail


Hydra Island:
Posiadając Questa na wyspę Goroma, po dotarciu specjalnym tunelem teleportacyjnym możemy dotrzeć na Wyspę Hydr. Na jej terenie możemy spotkać do 15 hyder. Lubią one spędzać czas w swoim towarzystwie więc średnio zaawansowani Paladyni nie powinni się tu zapuszczać. Jest to dobre expowisko do "Power Gamingu", czyli grania przez dłuższy czas z dużą częstotliwością, gdy wraz z Assassin Starami bijemy Hydrę, drugą mając zawsze obok siebie. Wyspa ta często odwiedzana jest przez graczy wykonujących Zadania u Grizzly Adams [taski].

Potwory, z którymi przyjdzie nam się zmierzyć to Hydra, Water Elemental oraz Cobra i Crocodile. Podczas expu możemy wpaść w pułapki - słabo widoczne dziury w podłożu, w których czekają nas na dole Quary Scouty. Dziury te często zaznaczone są monetami.


Przedmioty, które będziemy mogli tu zdobyć:
Hydra Head
Knight Armor
Medusa Shield
Royal Helmet
Boots of Haste


Banuta - Serpent Spawny, Hydry oraz Meduzy.


Starożytne podziemia Banuty, obecnie zamieszkiwane są przez małpy oraz 3 rodzaje groźnych potworów - Hydry, Serpent Spawny oraz Meduzy. Doskonałe miejsce do "Power Gamingu", pod warunkiem posiadania dużego zapasu Assassin Starów i Mikstur Leczących.

Nie polecam wchodzić w większe grupki stworów, gdyż może okazać się to zabójcze.

Przedmioty, którymi kreatury będą mogły nas obdarzyć:
Hydra Head
Medusa hair
Knight Armor
Noble Axe
Medusa Shield
Terra Legs
Sacred Tree Amulet
Mercenary Sword
Royal Helmet
Spellbook of Mind Control
Boots of Haste

Okolnir - śnieżna kraina Frost Dragonów.
Po wykonaniu Testu Barbarzyńcy w Svargrond, dzięki przewoźnikowi Buddel'owi będziemy mogli przedostać się na wyspę Okolnir.
Miejsce zamieszkiwane jedynie przez Frost Dragon Hatchling oraz Frost Dragon. Bardzo dobre i popularne expowisko wśród paladynów mających już 80 poziomu lub większy, gdy w walce używać można Assassin Stars. Warto pamiętać, że Frost Dragon to silniejszy przeciwnik niż Dragon Lorda, a jego ataki zadają większe obrażenia. Nie należy atakować skupisk mających wiecej niż 2 potwory.

Są dwie taktyki na Okolnir:
1. Assassin Stary + Soft Boots - od 80 poziomu najczęściej wykorzystywany sposób expienia na Frostach. Szybkie zdobywania doświedczenia, z możliwym "zwrotem" w przedmiotach.
2. Royal Crossbow + Power Bolty - od 130 poziomu paladyni chętnie przypływają na Okolnir polować na Frost Dragony. Miejsce to ma wiele wolnych terenów do uciekania, więc otrzymywane obrażenia nie będą duże.


Frost Dragony i Frost Dragon Hatchlingi mogą podzielić się z nami takimi o to skarbami:
Frosty Heart
Ice Rapier
Strange Helmet
Spellbook of Enlightenment
Dragon Slayer
Tower Shield
Royal Helmet
Dragon Scale Mail


Grim Reapery - Drefia i Yalahar:

Grim Reaper to bardzo potężny przeciwnik. Zadaje wysokie obrażenia, które mogą dojść nawet do 1720 hp [best combo-hit]. Silnie atakuje żywiołem śmierci ale także zadaje duże obrażenia fizyczne. Atutem paladyna w starciu z nim jest jego wrażliwości na świętość. Dzięki temu staje się on doskonałym potworem do "Power Gamingu" dla wysoko poziomowych paladynów. Opłacalnie można zabijać te potwory od 180lvl-u.

Grim Reapery można spotkać w kilku obszarach Tibii, są to - Drefia, istne gniazdo tych kreatur. Kolejnym miejscem są podziemia Dzielnicy Cmentarnej Yalaharu [teren z Nightmare'ami]. Znajduje się tam 5 krypt a w każdej 2-7 potworów.


Grim Reapery mogą podzielić się z nami takim oto lootem:
Mystical Hourglass
Demonic Essence
Underworld Rod
Glacier Kilt
Skullcracker Armor
Assassin Dagger
Nightmare Blade

Podsumowując, dla różnych grup poziomowych możemy w różnych miejscach expić.

FACC
8-15lvl TROLLE, ROTWORMY, ORKI, DWARFY

15-20lvl CYKLOPY, DWARFY I DWARFY SOLDIERY, GHOULE, AMAZON CAMP

20-25lvl DWARFY SOLDIERY I POJEDYŃCZO DWARFY GUARDY, CYKLOPY, MINOTAURY, BEHOLDERY

25-30lvl GHOST LAND, ELF FORTRESS, MINTWALLIN..

30-45lvl ORC FORTRESS, DWARFY GUARDY, MINTWALLIN, ELF ROFTRESS

45-55lvl SMOKI, POJEDYNCZE RESPAWNY DL'i, ORC FORTRESS, GIANT SPIDERY NA POH

55-70lvl DŁUGIE HUNTY NA VENORE DRAGON LAIR, DWARFY GUARDY, ORC FORTRESS, PLAINS OF HAVOC - GIANT SPIDERS, SMOKI, DARK CATHEDRAL [NAJNIŻEJ]

PACC
8-15lvl LARVY, TROLLE

15-20lvl YALAHAR - CEMENTARY QUARTER [GHOULE], MINO PYRAMID NA DARASHII,
NOMADY W ANKRAHMUN, TOMBY [-1],


20-25lvl YALAHAR - ELFY, MINO PYRAMID, TIQUANDA - TARANTULA CAVES, TOMBY W ANKRAHMUN..

25-30lvl SCARABY W ANKRAHMUN, TOMBY -2 W ANKRAHMUN, MINO PYRAMID, ELFY W YALAHAR, ORKI NA EDRON, TARANTULA CAVES NA TIQUANDZIE [Taski]

30-45lvl SMOKI W ANKRAHMUN, NIEUMARLI NA DREFII, CAŁE FOREIGN QUARTER W
YALAHAR, ALCHEMIC QUARTER [NAWET NIEKIEDY MUTATED BATS] – [Taski]


45-55lvl DREFIA - NIEUMARLI, TARPIT TOMB -3 [VAMPIRES], YALAHAR - PIRACI, MINOTAURY, ELFY, SMOKI, DRAGON LORDY, ANCIENT SCARABY, OSTROŻNIE WATER ELEMENTALE, BOG RIDERY ORAZ HERO.

55-70lvl CULTY na YALAHAR, BONEBEAST ISLAND, HYDRA HUNTS [Z BLOKEREM], TARPIT TOMB - VAMPIRES, TIQUANDA - MAŁPY, SVARGROND - KRIMHORN OBÓZ BARBARIANS,
EDRON HERO CAVE, EDRON BOG RIDERS,
DRAGON LORDY W ANKRAHMUN

70-80lvl WYRMY, HERO CAVES, FROST DRAGONS NA OKOLNIR, HYDRY
MASOWY EXP NA CULTACH, BOG RIDERS NA EDRON, NIGHTMARE'Y NA YALAHAR [Z BLOKEREM], GIANT SPIDERY, ZAO - Lizardy
CEMETERY QUARTER [BANSHEE, MUTATED BAT, GIANT SPIDER...]


80-100lvl HUNTY GRUPOWE: DEMONY, FORMORGAR MINES, VENGOTH CASTLE, A TAKŻE: FROST DRAGONS NA OKOLNIR, WORKER GOLEMY, WYRMY, NIGHTMARE’Y NA YALAHAR, GHASTLY DRAGONS NA ZAO WRAZ Z DOBRĄ DRUŻYNĄ

100 - 150 KOPALNIE - FORMORGAR MINES, HYDRA ISLAND, WYRM CAVE - ZA NECRO QUEST, SEA SERPENTS CAVE - WSZYSTKIE JASKINIE, GRIM REAPER'Y NA YALAHAR LUB DREFII [Z DRUGIM PALADYNEM], PODZIEMIA HYDRA ISLAND - SERPENT SPAWNY, MEDUZY [Z DRUGIM PALADYNEM]

150 - 200 KOPALNIE, NAJNIŻSZY POZIOM, HYDRA ISLAND, FROST DRAGONS NA OKOLNIR [JASKINIE Z MAX. 3 POTWORAMI], GRIM REAPERY NA DREFII [SAMEMU], FERUMBRAS CITADEL - SERPENT SPAWNY I HYDRY, SEA SERPENTS CAVES - WSZYSTKIE JASKINIE.
---
www.tibiaporadnik.blogspot.pl

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz